θέμα: 25208_SOLUTION

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Η απάντηση στο ερώτημα απαιτεί τη συγκριτική ανάγνωση δύο διαφορετικών τύπων

ιστορικής πηγής, εικονιζόμενου αντικειμένου (ΕΙΚΟΝΑ) και γραπτού παραθέματος

(## ΚΕΙΜΕΝΟ).

3.α. Οι μαθητές/-τριες αναμένεται να αναδείξουν τον συγκεντρωτικό χαρακτήρα της

οικονομικής πολιτικής του Μ. Αλεξάνδρου εστιάζοντας στα εξής:

Από την ΕΙΚΟΝΑ:

 τα πρόσωπα, τις επιγραφές και τα σύμβολα στα νομίσματα

 το μέταλλο των νομισμάτων

 τις πόλεις στις οποίες έγινε η κοπή των νομισμάτων

Από το ## ΚΕΙΜΕΝΟ:

 « Όλοι οι κατά τόπους αρμόδιοι υπάγονταν σε έναν γενικό θησαυροφύλακα.»

 «[…]διευκόλυνε και την χάραξη μιας ενιαίας νομισματικής πολιτικής.»

 «[…]καθιερώνεται ένα ενιαίο νόμισμα, ενιαίο σε μια πολύ μεγάλη περιοχή του

κόσμου.»

Επίσης, αναμένεται να αξιοποιήσουν την αξιολογική κρίση: «Στο σημείο τούτο, όπως και σε

πολλά άλλα, ο Αλέξανδρος πρόλαβε την Ρώμη.»

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Η Αρχαία Ελλάδα από το 1100 ως το 323

π.Χ., Κλασική Εποχή (480-323 π.Χ.),Το έργο του Μ. Αλεξάνδρου] μπορεί να αξιοποιηθεί το

απόσπασμα:

 «[…]Στον οικονομικό τομέα: Δημιούργησε τη φορολογική περιφέρεια […]

μεταβάλλονταν σε χρυσό νόμισμα […] ενιαίο νομισματικό σύστημα στην

αυτοκρατορία.[…]»

3.β. Οι επιπλέον ιστορικές πληροφορίες που αντλούμε από τις λεπτομέρειες και τα

σύμβολα των νομισμάτων (βλ. Εικόνα και πληροφορίες που τη συνοδεύουν) επιτρέπουν

στους/στις μαθητές/-τριες να αξιοποιήσουν μέσω του οπτικού γραμματισμού την κριτική

τους σκέψη, σχολιάζοντας τα πρόσωπα, τις επιγραφές και τα σύμβολα.