θέμα: 25208_SOLUTION
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Η απάντηση στο ερώτημα απαιτεί τη συγκριτική ανάγνωση δύο διαφορετικών τύπων
ιστορικής πηγής, εικονιζόμενου αντικειμένου (ΕΙΚΟΝΑ) και γραπτού παραθέματος
(## ΚΕΙΜΕΝΟ).
3.α. Οι μαθητές/-τριες αναμένεται να αναδείξουν τον συγκεντρωτικό χαρακτήρα της
οικονομικής πολιτικής του Μ. Αλεξάνδρου εστιάζοντας στα εξής:
Από την ΕΙΚΟΝΑ:
τα πρόσωπα, τις επιγραφές και τα σύμβολα στα νομίσματα
το μέταλλο των νομισμάτων
τις πόλεις στις οποίες έγινε η κοπή των νομισμάτων
Από το ## ΚΕΙΜΕΝΟ:
« Όλοι οι κατά τόπους αρμόδιοι υπάγονταν σε έναν γενικό θησαυροφύλακα.»
«[…]διευκόλυνε και την χάραξη μιας ενιαίας νομισματικής πολιτικής.»
«[…]καθιερώνεται ένα ενιαίο νόμισμα, ενιαίο σε μια πολύ μεγάλη περιοχή του
κόσμου.»
Επίσης, αναμένεται να αξιοποιήσουν την αξιολογική κρίση: «Στο σημείο τούτο, όπως και σε
πολλά άλλα, ο Αλέξανδρος πρόλαβε την Ρώμη.»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Η Αρχαία Ελλάδα από το 1100 ως το 323
π.Χ., Κλασική Εποχή (480-323 π.Χ.),Το έργο του Μ. Αλεξάνδρου] μπορεί να αξιοποιηθεί το
απόσπασμα:
«[…]Στον οικονομικό τομέα: Δημιούργησε τη φορολογική περιφέρεια […]
μεταβάλλονταν σε χρυσό νόμισμα […] ενιαίο νομισματικό σύστημα στην
αυτοκρατορία.[…]»
3.β. Οι επιπλέον ιστορικές πληροφορίες που αντλούμε από τις λεπτομέρειες και τα
σύμβολα των νομισμάτων (βλ. Εικόνα και πληροφορίες που τη συνοδεύουν) επιτρέπουν
στους/στις μαθητές/-τριες να αξιοποιήσουν μέσω του οπτικού γραμματισμού την κριτική
τους σκέψη, σχολιάζοντας τα πρόσωπα, τις επιγραφές και τα σύμβολα.