θέμα: 25716_SOLUTION

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική

ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:

Ως προς το πρώτο σκέλος του ερωτήματος:

 «[…]καταρχήν δεν μας υπόσχονται τίποτα»

 «[…]οι πινακίδες δεν μας λένε τίποτα για την ιστορία των ανθρώπων που τις

έγραψαν, ούτε για τη σκέψη τους»

 «Μας άφησαν… καταγραφές από τη διοίκηση των βασιλείων τους και από τη

λειτουργία ορισμένων τομέων της οικονομίας τους.»

Ως προς το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος:

 «Οι Μυκηναίοι δεν το θεώρησαν απαραίτητο να διασώσουν ούτε την ιστορία τους

ούτε τη διπλωματική τους αλληλογραφία.»

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Ελληνική προϊστορία – Ο μυκηναϊκός

πολιτισμός] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:

 «[…]Οι πληροφορίες, ωστόσο, που μας δίνουν οι πινακίδες … εμπόρων της εποχής

εκείνης[…]» ή/και

 «[…]οι πινακίδες δεν μας έχουν δώσει ένα συνεχές κείμενο[…]».

3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική

ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:

 «Τους κάνει πολύτιμους όμως το γεγονός ότι συνιστούν μια ολότελα καινούρια πηγή

αδιάβλητης πληροφόρησης για τον αρχαιότατο ελληνικό πολιτισμό.»

 «Κι όμως, μερικοί από εμάς θα εκπλαγούν ίσως, όταν ανακαλύψουν πόσα

συμπεράσματα μπορούμε να αντλήσουμε από αυτές.»

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Ελληνική προϊστορία – Ο μυκηναϊκός

πολιτισμός] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:

 «[…]Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι επικύρωσε την ελληνικότητα του μυκηναϊκού

πολιτισμού… από εκείνη των ομηρικών επών.[…]»

Ιδιαίτερα θετικά μπορεί να εκτιμηθεί ο εντοπισμός και κριτικός σχολιασμός, εκ μέρους των

μαθητών/-τριών, της αντίθεσης που προκύπτει από τη μελέτη του παραθέματος όσον

αφορά, αφενός, στο περιορισμένο εύρος των πληροφοριών που παρέχουν τα κείμενα των