θέμα: 25716_SOLUTION
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
Ως προς το πρώτο σκέλος του ερωτήματος:
«[…]καταρχήν δεν μας υπόσχονται τίποτα»
«[…]οι πινακίδες δεν μας λένε τίποτα για την ιστορία των ανθρώπων που τις
έγραψαν, ούτε για τη σκέψη τους»
«Μας άφησαν… καταγραφές από τη διοίκηση των βασιλείων τους και από τη
λειτουργία ορισμένων τομέων της οικονομίας τους.»
Ως προς το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος:
«Οι Μυκηναίοι δεν το θεώρησαν απαραίτητο να διασώσουν ούτε την ιστορία τους
ούτε τη διπλωματική τους αλληλογραφία.»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Ελληνική προϊστορία – Ο μυκηναϊκός
πολιτισμός] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:
«[…]Οι πληροφορίες, ωστόσο, που μας δίνουν οι πινακίδες … εμπόρων της εποχής
εκείνης[…]» ή/και
«[…]οι πινακίδες δεν μας έχουν δώσει ένα συνεχές κείμενο[…]».
3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
«Τους κάνει πολύτιμους όμως το γεγονός ότι συνιστούν μια ολότελα καινούρια πηγή
αδιάβλητης πληροφόρησης για τον αρχαιότατο ελληνικό πολιτισμό.»
«Κι όμως, μερικοί από εμάς θα εκπλαγούν ίσως, όταν ανακαλύψουν πόσα
συμπεράσματα μπορούμε να αντλήσουμε από αυτές.»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Ελληνική προϊστορία – Ο μυκηναϊκός
πολιτισμός] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:
«[…]Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι επικύρωσε την ελληνικότητα του μυκηναϊκού
πολιτισμού… από εκείνη των ομηρικών επών.[…]»
Ιδιαίτερα θετικά μπορεί να εκτιμηθεί ο εντοπισμός και κριτικός σχολιασμός, εκ μέρους των
μαθητών/-τριών, της αντίθεσης που προκύπτει από τη μελέτη του παραθέματος όσον
αφορά, αφενός, στο περιορισμένο εύρος των πληροφοριών που παρέχουν τα κείμενα των