θέμα: 27786_SOLUTION
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση του παραθέματος, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
«[…]δεν περιφρόνησε, αντίθετα ανέδειξε ικανούς διοικητές από άλλα κράτη … δε
δίστασε να τοποθετήσει Πέρσες και άλλους σε υπεύθυνες θέσεις.»
«[…]καθώς βλέπουμε στις μάχες τους επιμέρους διοικητές, έχοντες σαφείς εντολές
από τον Αλέξανδρο, να έχουν την ορθή (και ταχύτατη) κρίση να αντιδρούν στην
απότομη αλλαγή των συνθηκών, χωρίς να απασχολούν τη γενική διοίκηση.»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κλασική εποχή (480-323 π.Χ.), Το έργο
του Μ. Αλεξάνδρου] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:
«[…]Στο στρατιωτικό τομέα … στις πολιορκίες των πόλεων.[…]»
Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να
δομηθεί ένα συνθετικό κείμενο που να καταδεικνύει τη στρατιωτική ιδιοφυΐα και τη
δεξιότητα της προσαρμογής στις εκάστοτε περιστάσεις που είχε ο Μ. Αλέξανδρος.
3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση του παραθέματος, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
«[…]υπήρχε για πρώτη φορά στην Ιστορία και οργανωμένη «επιστημονική ομάδα»
σοφών και εμπειρογνωμόνων. Οργανωμένη από τον Αριστοτέλη, με σαφή εντολή να
συλλέξει Γνώση, πληροφορίες για τα πάντα και να καταγράψει κάθε ανακάλυψη.»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κλασική εποχή (480-323 π.Χ.), Το έργο
του Μ. Αλεξάνδρου] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:
«[…]Τέλος στον πολιτιστικό … όργανα της ένοπλης εξερεύνησης.[…]»
Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να
δομηθεί ένα συνθετικό κείμενο που να αποτυπώνει την πρωτοτυπία της εκστρατείας του
Μ. Αλέξανδρου, αφού, ακολουθώντας τις προτροπές του δασκάλου του, Αριστοτέλη,
συνδύασε την εκστρατεία με την εξερεύνηση, δίνοντας επιπλέον στις στρατιωτικές
επιχειρήσεις της Ανατολής επιστημονική διάσταση.