θέμα: 27938_SOLUTION

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική

ανάγνωση του παραθέματος, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:

 «Ο οποιοσδήποτε κατακτητής μιας ξένης φυλής βρίσκεται σε σοβαρή αμηχανία … ο

Αλέξανδρος δεν υιοθέτησε τη δεύτερη μέθοδο.»

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κλασική εποχή (480-323 π.Χ.), Το έργο του

Μ. Αλεξάνδρου] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:

 «[…]Σε ό, τι αφορά την πολιτική του δράση … διοικητική παράδοση.[…]»

Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να δομηθεί

ένα συνθετικό κείμενο που να καταδεικνύει την πολιτική ιδιοφυΐα και τη δεξιότητα της

προσαρμογής στις περιστάσεις που διέθετε ο Μ. Αλέξανδρος. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές-

ήτριες αναμένεται να αναφερθούν στον σεβασμό τον οποίο επέδειξε ο Μ. Αλέξανδρος

απέναντι στα ήθη των νέων υπηκόων του, τακτική που εντάσσεται στην πολιτική της ανάμειξης

του ελληνικού με το ασιατικό στοιχείο κάτω από μία ισχυρή διοίκηση, την οποία ακολούθησε

απέναντι στους κατακτημένους λαούς της Ανατολής.

3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική

ανάγνωση του παραθέματος, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:

 «Είχε φτάσει η καίρια στιγμή… τις προκαταλήψεις τους.»

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κλασική εποχή (480-323 π.Χ.), Το έργο του

Μ. Αλεξάνδρου] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:

 «[…]Τέλος, στον πολιτιστικό… όργανα της ένοπλης εξερεύνησης.[…]»

Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να δομηθεί

ένα συνθετικό κείμενο που να αποτυπώνει την πρωτοτυπία της εκστρατείας του Μ.

Αλέξανδρου, καθώς συνδύασε το στρατιωτικό σκέλος με το πολιτιστικό, ώστε η εκστρατεία

του να χαρακτηριστεί ως ένοπλη εξερεύνηση. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/-ήτριες

αναμένεται να αναφερθούν στη διάδοση του ελληνικού πολιτισμού όχι μέσω της επιβολής,

αλλά μέσω του της υιοθέτησης των συνηθειών των κατακτημένων λαών, στο πλαίσιο μιας

τακτικής συγκερασμού πολιτιστικών στοιχείων.