θέμα: 29098_SOLUTION
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
3.α. Για την απάντηση στο πρώτο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την
κριτική ανάγνωση της πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
«Στο οικονομικό πεδίο ο Αλέξανδρος αφαίρεσε από τη δικαιοδοσία των σατραπών …
δημιούργησε με τη συνένωση περισσότερων σατραπειών περισσότερες
φορολογικές περιφέρειες[…]».
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κλασική εποχή (480 π.Χ.-323π.Χ.)]
μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:
«[…]Στον οικονομικό τομέα προώθησε… περισσότερες από μια σατραπείες.[…]»
Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να
δομηθεί ένα συνθετικό κείμενο που να εξηγεί με ποιο τρόπο ο Μ. Αλέξανδρος οργάνωσε τη
φορολογική διοίκηση, αλλά και τις βαθύτερες αιτίες αυτών των επιλογών.
3.β. Για την απάντηση στο δεύτερο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την
κριτική ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
«[…]και μετατρέποντας σε νομίσματα τα εκατομμύρια θησαυρούς… μεγαλύτερη
ανάπτυξη της νομισματικής οικονομίας στην Ανατολή.»
«Πριν, στην Περσική αυτοκρατορία το δικαίωμα κοπής αργυρών μόνο νομισμάτων…
ώστε τα νομίσματα του Αλεξάνδρου να γίνουν το κύριο μέσο συναλλαγής σε όλο τον
μεσογειακό κόσμο.»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κλασική εποχή (480 π.Χ. - 323 π.Χ.)]
μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:
«[…]Οι θησαυροί που συγκεντρώνονταν … στην απέραντη αυτοκρατορία[…]»
Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να
δομηθεί ένα συνθετικό κείμενο που να εξηγεί ποια ήταν τα χαρακτηριστικά της
νομισματικής πολιτικής του Μ. Αλεξάνδρου αλλά και τις συνέπειες αυτής της πολιτικής.