θέμα: 30406_SOLUTION

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται να αξιοποιήσουν τις

κατάλληλες πληροφορίες μέσα από την κριτική ανάγνωση του παραθέματος και συγκεκριμένα

μέσα από το απόσπασμα:

 «Η γλώσσα των κειμένων της γραμμικής Β΄… στη μητρική τους διάλεκτο.»

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Ο μυκηναϊκός πολιτισμός] μπορούν να

αξιοποιηθούν πληροφορίες από τα αποσπάσματα:

 «[…]Η ανάγνωση των πινακίδων που βρέθηκαν στην Πύλο … αρχαιότερη από εκείνη

των ομηρικών επών.[…]»

 «[…]Ο μυκηναϊκός κόσμος, αν και ήταν διασπασμένος, παρουσίαζε ωστόσο

ενοποιητικά χαρακτηριστικά που επιβεβαιώνουν, την πολιτιστική του συνοχή. Μεταξύ

των σπουδαιότερων είναι: Η κοινή γλώσσα. Είναι η πρώιμη μορφή της ελληνικής

γλώσσας που μαρτυρείται από την ανάγνωση των πινακίδων της γραμμικής Β΄

γραφής.[…]»

Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να δομηθεί

ένα συνθετικό κείμενο που να καταδεικνύει τη σπουδαιότητα της αποκρυπτογράφησης της

γραμμικής Β΄, μέσω της οποίας αποδεικνύεται η ελληνικότητα της γλώσσας στην οποία

γράφτηκαν τα κείμενα αυτά. Επιπλέον πληροφορούμαστε ότι πρόκειται για μια πρώιμη μορφή

της ελληνικής γλώσσας, η οποία συγχρόνως αποτελεί δομικό στοιχείο του μυκηναϊκού

πολιτισμού, δεδομένου ότι ήταν κοινή σε όλα τα μυκηναϊκά κράτη.

3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται να αξιοποιήσουν τις

κατάλληλες πληροφορίες μέσα από την κριτική ανάγνωση του παραθέματος και συγκεκριμένα

μέσα από το απόσπασμα:

 «Γενικά μπορούμε να πούμε πως ο μυκηναϊκός κόσμος διαθέτει μια πολύ εξελιγμένη

πολεμική τέχνη … παραχωρήσεις αρμάτων σε ορισμένα πρόσωπα κατά εκατοντάδες.»

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Ο μυκηναϊκός πολιτισμός] μπορούν να

αξιοποιηθούν πληροφορίες από τα αποσπάσματα: