θέμα: 30406_SOLUTION
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται να αξιοποιήσουν τις
κατάλληλες πληροφορίες μέσα από την κριτική ανάγνωση του παραθέματος και συγκεκριμένα
μέσα από το απόσπασμα:
«Η γλώσσα των κειμένων της γραμμικής Β΄… στη μητρική τους διάλεκτο.»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Ο μυκηναϊκός πολιτισμός] μπορούν να
αξιοποιηθούν πληροφορίες από τα αποσπάσματα:
«[…]Η ανάγνωση των πινακίδων που βρέθηκαν στην Πύλο … αρχαιότερη από εκείνη
των ομηρικών επών.[…]»
«[…]Ο μυκηναϊκός κόσμος, αν και ήταν διασπασμένος, παρουσίαζε ωστόσο
ενοποιητικά χαρακτηριστικά που επιβεβαιώνουν, την πολιτιστική του συνοχή. Μεταξύ
των σπουδαιότερων είναι: Η κοινή γλώσσα. Είναι η πρώιμη μορφή της ελληνικής
γλώσσας που μαρτυρείται από την ανάγνωση των πινακίδων της γραμμικής Β΄
γραφής.[…]»
Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να δομηθεί
ένα συνθετικό κείμενο που να καταδεικνύει τη σπουδαιότητα της αποκρυπτογράφησης της
γραμμικής Β΄, μέσω της οποίας αποδεικνύεται η ελληνικότητα της γλώσσας στην οποία
γράφτηκαν τα κείμενα αυτά. Επιπλέον πληροφορούμαστε ότι πρόκειται για μια πρώιμη μορφή
της ελληνικής γλώσσας, η οποία συγχρόνως αποτελεί δομικό στοιχείο του μυκηναϊκού
πολιτισμού, δεδομένου ότι ήταν κοινή σε όλα τα μυκηναϊκά κράτη.
3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται να αξιοποιήσουν τις
κατάλληλες πληροφορίες μέσα από την κριτική ανάγνωση του παραθέματος και συγκεκριμένα
μέσα από το απόσπασμα:
«Γενικά μπορούμε να πούμε πως ο μυκηναϊκός κόσμος διαθέτει μια πολύ εξελιγμένη
πολεμική τέχνη … παραχωρήσεις αρμάτων σε ορισμένα πρόσωπα κατά εκατοντάδες.»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Ο μυκηναϊκός πολιτισμός] μπορούν να
αξιοποιηθούν πληροφορίες από τα αποσπάσματα: