θέμα: 32406_SOLUTION
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
«Και οι τύραννοι πάλι… όπου οι τύραννοι έφθασαν να έχουν μεγάλη δύναμη.»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κλασική εποχή (480 π.Χ.-323π.Χ.)]
μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:
«[…]Η επικράτηση των ολίγων όμως… και τη βελτίωση των συνθηκών ζωής των
πολιτών.[…]»
Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να
δομηθεί ένα συνθετικό κείμενο που να εξηγεί τις διεργασίες εκείνες που οδήγησαν στην
εμφάνιση αλλά και διατήρηση της τυραννίδας για ικανό χρονικό διάστημα κατά την
αρχαϊκή εποχή.
3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
«Έτσι από όλες τις πλευρές η Ελλάδα εμποδιζόταν για πολύ καιρό … ανατράπηκαν
από τους Λακεδαιμονίους, με εξαίρεση τους τυράννους της Σικελίας[…]»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κλασική εποχή (480 π.Χ. - 323 π.Χ.)]
μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από το απόσπασμα:
«[…]Οι περισσότεροι τύραννοι είχαν βίαιο τέλος… και τις διαθέσεις των
πολιτών[…]».
Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να
δομηθεί ένα συνθετικό κείμενο που να εξηγεί τις πολιτικές περιστάσεις οι οποίες οδήγησαν
τελικά στην ανατροπή των περισσότερων τυράννων.