θέμα: 32430_SOLUTION
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
Διαχωρισμός σε δημόσια και βασιλικά κτήρια. Ακολούθως γίνεται αναφορά στον τάφο
του Αλεξάνδρου, το Μουσείο, τη Βιβλιοθήκη, τα ανάκτορα με τους κήπους και, τέλος,
στους στρατώνες τους βασιλικούς φρουρούς.
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου[Η αρχαία Ελλάδα (από το 1100-323 π.Χ.),
Ελληνιστικοί Χρόνοι, Ο ελληνιστικός πολιτισμός, Τα ελληνικά πνευματικά κέντρα, Η
Αλεξάνδρεια] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από τα αποσπάσματα:
«[…]Πάνω στο νησάκι κατασκευάστηκε…στο λιμάνι[…]»
«[…]«Το Μουσείο ήταν ένα οικοδόμημα… για αστρονομικές μελέτες»[…]»
Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να δομηθεί
ένα συνθετικό κείμενο που ναπεριγράφει τα σημαντικά κτήρια που κοσμούσαν την
Αλεξάνδρεια.
3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
Η χωροταξική οργάνωση της Αλεξάνδρειας αντανακλά το πολιτικό σύστημα της πόλης
Το πολιτικό σύστημα είναι αυτό της πόλης-κράτους
«ο λαός χωριζόταν σε φύλα και δήμους… αξιωματούχους». Τέλος, είχε συνέλευση και
δήμους.
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Η αρχαία Ελλάδα (από το 1100-323 π.Χ.),
Ελληνιστικοί Χρόνοι, Τα χαρακτηριστικά του ελληνιστικού κόσμου)] μπορούν να αξιοποιηθούν
πληροφορίες από τα αποσπάσματα:
«[…]Το σύστημα διακυβέρνησης… απόλυτη μοναρχία[…]»
«[…]ο πολίτης δεν είχε… ατομικό συμφέρον[…]»
Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να δομηθεί
ένα συνθετικό κείμενο που να καταδεικνύει τον πολιτικό σύστημα της Αλεξάνδρεια, σε
συνδυασμό με τη διακυβέρνηση των ελληνιστικών βασιλείων (εν προκειμένω της Αιγύπτου).