θέμα: 24783
ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
1ο ΘΕΜΑ
1.α.
(Ι) Να χαρακτηρίσετε τις ακόλουθες προτάσεις ως προς την ορθότητά τους, γράφοντας τη
λέξη «σωστό» ή «λάθος» δίπλα στον αριθμό που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:
1.Στη σύνοδο της Ιέρειας (754) αποφασίστηκε η αποκατάσταση των εικόνων.
- Ο Κάρολος Μαρτέλος στέφθηκε από τον πάπα ελέω Θεού βασιλεύς των Φράγκων το 754.
### 3. Το αλληλέγγυον ως νόμος αποτέλεσε βαρύ πλήγμα για τους δυνατούς του βυζαντινού
χωρίου.
- Ο εκχριστιανισμός χρησιμοποιήθηκε ως βασικό μέσο της βυζαντινής διπλωματίας για την
ασφάλεια της αυτοκρατορίας.
- Η ίδρυση νέων μοναχικών ταγμάτων ήταν ένα από τα μέτρα που υιοθέτησε η Καθολική
Εκκλησία για την αντιμετώπιση της Μεταρρύθμισης.
(μονάδες 5)
(ΙΙ) Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με στοιχεία της στήλης Β. Δύο (2) στοιχεία
της στήλης Α περισσεύουν.
Α Β
1.Βασίλειος Β΄ α. εξέδωσε συγχωροχάρτια.
- Ιννοκέντιος Γ΄ β. εξασφάλισε την άμυνα των ανατολικών
### 3. Αλέξιος Ε΄ Δούκας Μούρτζουφλος συνόρων της Αυτοκρατορίας της Νίκαιας με τη
-
Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγος δημιουργία στρατιωτικών κτημάτων.
-
Ιωάννης Βατάτζης γ. κατέλαβε πραξικοπηματικά τον θρόνο του
-
Βαγιαζήτ Βυζαντίου το 1204.
-
Λέων Ι΄ δ. φιλόδοξος πάπας στον οποίο ανήκε η ιδέα της
Τέταρτης Σταυροφορίας.
ε. συνήψε ευνοϊκή εμπορική συνθήκη με τους
Βενετούς.
(μονάδες 5)
Μονάδες 10
ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
1ο ΘΕΜΑ
1.α.
(Ι) 1Λ, 2Λ, 3Σ, 4Σ, 5Σ.
(ΙΙ) 1ε, 2δ, 3γ, 5β, 7α.
1.β.
ιερός πόλεμος (τζιχάντ): Κεφάλαιο 1, ### ### 3. Η εμφάνιση του Ισλάμ, β. Η οργάνωση των Αράβων,
«[…] Για τους μουσουλμάνους… την είσοδό τους στον Παράδεισο. […]».
Καθολικός άνθρωπος: Κεφάλαιο 6, 2. Αναγέννηση και ανθρωπισμός, β. Το κίνημα του
Ανθρωπισμού, Ο καθολικός άνθρωπος «[…] Οι ανθρωπιστές… μοίρα του.[…]»
- 1.3. Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ.
- 1.5. Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
- 1.8. ΤΟ ΦΡΑΓΚΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΥΠΟ ΤΙΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΜΕΡΟΒΙΓΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΡΟΛΙΔΩΝ.
- 2.3. ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
- 2.5. Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
- 3.7. ΟΙ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ.
- 4.2. ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΡΑΤΗ: ΤΡΑΠΕΖΟΥΣ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ.
- 6.2. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ.
- 6.4. Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ (1517-1555)