θέμα: 27156_SOLUTION

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται να αξιοποιήσουν τις

κατάλληλες πληροφορίες, μέσα από την κριτική ανάγνωση του παραθέματος (## ΚΕΙΜΕΝΟ Α):

 «Πρέπει να ξέρεις ότι οι Ρωμαίοι δεν έχουν χτυπηθεί από ένα μόνο βέλος (πλάνη),

δηλ. τα άζυμα…»

 «Στο άγιο σύμβολο [της Πίστεως] κάνουν την ακόλουθη κακόβουλη και επικίνδυνη

προσθήκη: «Και εις το Πνεύμα το άγιον, το κύριον και ζωοποιόν, το εκ του Πατρός

και εκ του Υιού εκπορευόμενον». […]»

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κεφάλαιο 2, 5. Η διεθνής ακτινοβολία του

Βυζαντίου, στ. Το Σχίσμα των δυο Εκκλησιών] μπορούν να αξιοποιηθούν πληροφορίες από

το απόσπασμα:

 «Η έριδα, η οποία οδήγησε στο Σχίσμα … και από τον Υιό.»

3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται να αξιοποιήσουν τις

κατάλληλες πληροφορίες, μέσα από την κριτική ανάγνωση του παραθέματος (## ΚΕΙΜΕΝΟ Β):

 «Από την εποχή των Σταυροφοριών έχει επηρεάσει και ακόμα επηρεάζει τις σχέσεις

μεταξύ Ανατολής και Δύσης»

 «έχει συμβάλει και ακόμα συμβάλλει στην διαμόρφωση των ουσιαστικών ιδεών της

«Ανατολής» και της «Δύσης» -των εννοιών του «ανατολικού» Χριστιανισμού και του

Χριστιανισμού της Δύσης, του «Ρωμαιοκαθολικού» από τη μια πλευρά και του

«Ορθόδοξου» ή «Σχισματικού» από την άλλη».

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κεφάλαιο 2, 5. Η διεθνής ακτινοβολία

του Βυζαντίου, στ. Το Σχίσμα των δυο Εκκλησιών] μπορούν να αξιοποιηθούν

πληροφορίες από το απόσπασμα:

 «Η κοσμοϊστορική σημασία του Σχίσματος… από τους Τούρκους.»