θέμα: 27456_SOLUTION
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
«[…] επέλεξε ως άξιο για αυτήν την υπηρεσία τον Ιωάννη… δάσκαλός του».
«[…]Γι’ αυτό τον έστειλε στον ηγεμόνα της Συρίας».
«[…]δίνοντάς του πολλά από τα πράγματα για τα οποία η αυτοκρατορία των Ρωμαίων
θαυμάζεται …τέσσερα κεντηνάρια».
«Έστειλε τα μεν ως δώρα στον εμίρη, αλλά το χρυσάφι ήταν για να το μοιράσει ο
Ιωάννης απλόχερα».
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [2.5. Η διεθνής ακτινοβολία του Βυζαντίου, α.
Η βυζαντινή διπλωματία] μπορεί να γίνει σύνδεση με το απόσπασμα:
«Η βυζαντινή διπλωματία, εκτός από τη συχνότατη αποστολή πρέσβεων… (σε χρήμα ή
δώρα) στους ξένους ηγεμόνες»
Επισημαίνεται ότι οι μαθητές/-τριες καλούνται να εστιάσουν στις πληροφορίες της πηγής
βάσει του δοθέντος ερωτήματος, συνεπώς αναμένεται στοχευμένη αναφορά στους τρόπους
και τα μέσα της βυζαντινής διπλωματίας που αναφέρονται στο δοθέν παράθεμα.
3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της ιστορικής πηγής, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:
«(Ο Θεόφιλος), αφού σύμφωνα με το παλαιό έθιμο ήθελε να καταστήσει την κυριαρχία
της αυτοκρατορίας του φανερή στους Αγαρηνούς (Άραβες), είτε για να μοιραστεί τη
χαρά του μαζί τους ή μάλλον για να τους φανεί τρομερός».
«χάριν επίδειξης και αύξησης του κύρους».
«αν μπορούσε ο απεσταλμένος να σκορπίσει το χρυσάφι όπως ήθελε, σαν να ήταν
άμμος, τότε αυτός που τον έστειλε θα ήταν ακόμη πιο θαυμαστός για τους σωρούς του
χρυσού».
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [2.5. Η διεθνής ακτινοβολία του Βυζαντίου, α.
Η βυζαντινή διπλωματία] μπορεί να γίνει σύνδεση με το απόσπασμα: