θέμα: 28646_SOLUTION
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της πηγής, να αναφερθούν στα βασικά χαρακτηριστικά του Ανθρωπισμού,
αξιοποιώντας τις κατάλληλες πληροφορίες:
«Οι αναγεννησιακοί λόγιοι και καλλιτέχνες παρόλο που δεν απέρριπταν τη
χριστιανική διδασκαλία και δεν ήρθαν σε ρήξη με την Εκκλησία, έδιναν μεγαλύτερη
έμφαση στα εγκόσμια και στην υλική ζωή».
«Δημιούργησαν σχολεία και ακαδημίες στις ιταλικές αυλές και πόλεις, τα οποία
εστίαζαν στην κλασική λογοτεχνία και ιστορία, αποκαλώντας το νέο πρόγραμμα
διδασκαλίας «studia humanitatis» ή ουμανισμό».
«Οι ουμανιστές θεωρούσαν την εντρύφηση στους κλασικούς ως την καλύτερη
προπαρασκευή για μια καριέρα στον χώρο της πολιτικής, καθώς δίδασκαν σε
κάποιον πώς να επιχειρηματολογεί πειστικά, να γράφει κατανοητά και να μιλάει με
ευφράδεια».
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κεφάλαιο 6, 2. Αναγέννηση και
ανθρωπισμός, β. Το κίνημα του Ανθρωπισμού. Η ρήξη με το Μεσαίωνα] μπορεί να γίνει
σύνδεση με το απόσπασμα:
«Ο άνθρωπος της Αναγέννησης … ανθρωπισμός»
3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική
ανάγνωση της πηγής, να εντοπίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του «καθολικού
ανθρώπου», αξιοποιώντας τις κατάλληλες πληροφορίες:
«Από την άλλη πλευρά, δίδασκαν ότι στόχος κάθε μορφωμένου ατόμου θα πρέπει
να είναι μια ζωή ενεργός στα εγκόσμια και ότι η μόρφωση δεν μπορεί απλώς να
έχει ιδιωτικά ή θρησκευτικά κίνητρα, αλλά να στοχεύει στο κοινό καλό»
Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κεφάλαιο 6, 2. Αναγέννηση και
ανθρωπισμός, β. Το κίνημα του Ανθρωπισμού. Ο καθολικός άνθρωπος] μπορεί να γίνει
σύνδεση με το απόσπασμα:
«Οι φορείς του Ανθρωπισμού … για τη μοίρα του.»