θέμα: 28963

ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

1ο ΘΕΜΑ

1.α.

(Ι) Να χαρακτηρίσετε τις ακόλουθες προτάσεις ως προς την ορθότητά τους, γράφοντας τη

λέξη «σωστό» ή «λάθος» δίπλα στον αριθμό που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:

1.Η γεωργική επανάσταση στην Ευρώπη εκφράζεται με την αύξηση των καλλιεργούμενων

εκτάσεων και της συγκομιδής και με τεχνολογικές καινοτομίες.

  1. Η Γαληνοτάτη Δημοκρατία της Βενετίας ανέλαβε, έναντι αμοιβής, να μεταφέρει με τον

στόλο της στην Ανατολή και να εφοδιάζει με τρόφιμα τους Σταυροφόρους επί ένα έτος.

### 3. Το 1261 ο Μιχαήλ Παλαιολόγος συνήψε με τους Βενετούς συνθήκη σε αντάλλαγμα

πολεμικής βοήθειας κατά των Γενουατών.

  1. Σημαντικός παράγοντας της εξάπλωσης των Οθωμανών ήταν οι στρατιωτικές

μεταρρυθμίσεις.

  1. Στη Γερμανία, μετά την Ειρήνη της Αυγούστας, επικράτησε παντού το προτεσταντικό

δόγμα.

(μονάδες 5)

(ΙΙ) Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με στοιχεία της στήλης Β. Ένα (1) στοιχείο

της στήλης Β περισσεύει.

Α Β

1.### 1.Λογοθέτης του Γενικού α. ευθύνη για την υποδοχή ξένων πρεσβευτών στο

    1. Χαλίφης Βυζαντινό κράτος

### 3. ### ### 3. αυλάρχης β. ιδιαίτερα σημαντικό αξίωμα στο Φραγκικό κράτος

    1. βασιλικοί γ. από τον 10ο αι. μονοπωλούν τα κυριότερα στρατιωτικά
    1. Λογοθέτης του Δρόμου και πολιτικά αξιώματα στο Βυζαντινό κράτος
  1. δ. τοποτηρητής του Προφήτη Μωάμεθ

ε. εκδιώχθηκε από τη Μέκκα και κατέφυγε στη Μεδίνα,

όπου ίδρυσε μια κοινότητα πιστών

στ. ευθύνη των οικονομικών στο Βυζαντινό κράτος

(μονάδες 5)

Μονάδες 10

ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

1ο ΘΕΜΑ

1.α

(Ι) 1Σ, 2Σ, 3Λ, 4Σ, 5Λ

(ΙΙ) 1στ, 2δ, 3β, 4γ, 5α

1.β. Τρίτη Ρώμη: Κεφάλαιο 4, 7. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης, γ. Το Βυζάντιο μετά την

Άλωση, «[…] Κληρονόμος των πνευματικών παραδόσεων… το βυζαντινό τελετουργικό. […]»

Κατάλογος απαγορευμένων βιβλίων (Index Librorum Prohibitorum): Κεφάλαιο 6, 4.

Θρησκευτική μεταρρύθμιση, δ. Η Αντιμεταρρύθμιση, «[…] Επειδή στη διάδοση … αιρετικές

θέσεις. […]»