θέμα: 30020_SOLUTION

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική

ανάγνωση του κειμένου, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες:

 «[…]η προώθηση της οικονομικής αναπτύξεως… απέραντη αγορά για όλα τα προϊόντα

των μητροπόλεων»

 «[…]δημιουργήθηκαν εντελώς νέες βιομηχανίες»

 «[…]εισαγωγή στην Ευρώπη τόσο μεγάλων ποσοτήτων χρυσού και αργύρου… υποκίνησε

ανοδικά την οικονομική δραστηριότητα[…].»

 «[…]οι υπερπόντιες κατακτήσεις είχαν την τάση να μετακινήσουν… «Εμπορική

Επανάσταση»

Από το σχολικό εγχειρίδιο [Κεφάλαιο 6, ### ### 3. Οι ανακαλύψεις, ε. Η Ευρώπη μετά τις

ανακαλύψεις] μπορεί να γίνει σύνδεση με τα αποσπάσματα:

 «Μια οικονομική συνέπεια… στον Ατλαντικό Ωκεανό[…]»

 «Το ασήμι και το χρυσάφι… μέτρο όλων των αξιών»

 «Η βιοτεχνία παρουσίασε σημαντική πρόοδο[…]»

 «Όμως η εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτων πολύτιμων μετάλλων… στα τέλη του 16ου

αιώνα.»

3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική

ανάγνωση του κειμένου, να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες πληροφορίες από το απόσπασμα:

 «Αυτή η άνοδος των τιμών… δημιούργησε σημαντική κοινωνική ένταση, ιδιαίτερα

μεταξύ των γαιοκτημόνων και εκείνων των χωρικών που είχαν συνάψει μακροχρόνια

συμβόλαια με τους κυρίους τους και των οποίων οι υποχρεώσεις εκφράζονταν σε

χρήμα και ήταν σταθερές.»

Από το σχολικό εγχειρίδιο [Κεφάλαιο 6, ### ### 3. Οι ανακαλύψεις, ε. Η Ευρώπη μετά τις

ανακαλύψεις] μπορεί να γίνει σύνδεση με τα αποσπάσματα:

 «[…] η φεουδαρχική δομή της οικονομίας άρχισε να κλονίζεται».

 «[…] Αν για τους χωρικούς η άνοδος των τιμών μπορούσε να έχει θετικά

αποτελέσματα, στους ευγενείς […] οι επιπτώσεις ήταν ολέθριες».

 «Γενικά, η κοινωνία βρισκόταν σε μια φάση αναπροσαρμογών και έντονων

αναταράξεων[…]»