θέμα: 32932_SOLUTION

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

3.α. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική

ανάγνωση της ιστορικής πηγής (## ΚΕΙΜΕΝΟ Α), να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες

πληροφορίες:

 «Η τουρκική ήττα … να τις εκμεταλλευτούν».

 «Τα ελάχιστα κέρδη που αποκόμισε … για μισό περίπου αιώνα».

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κεφάλαιο 4, 7. Η άλωση της

Κωνσταντινούπολης, α. Αναζήτηση βοήθειας στη Δύση] μπορεί να αξιοποιηθεί η αναφορά:

 «Ενώ βρισκόταν στο Παρίσι … παράταση ζωής μισού αιώνα».

Μέσα από τη συνδυαστική προσέγγιση πηγής και ιστορικής αφήγησης αναμένεται να

δομηθεί ένα συνθετικό κείμενο που αναφέρεται στα αποτελέσματα της μάχης της Άγκυρας

(1402) για το Βυζάντιο.

3.β. Για την απάντηση στο ερώτημα οι μαθητές/-τριες αναμένεται, μέσα από την κριτική

ανάγνωση της ιστορικής πηγής (## ΚΕΙΜΕΝΟ Β), να αξιοποιήσουν τις κατάλληλες

πληροφορίες:

Στρατιωτικές ενέργειες:

 «Έστειλε ένα μέρος του στρατού του εναντίον της Θεσσαλονίκης και ένα

μεγαλύτερο προχώρησε εναντίον της Κωνσταντινούπολης».

 «[…] Στις αρχές του 1423 πέρασε τον Ελλήσποντο.»

 «[..]εισέβαλε στην Πελοπόννησο και κατέστρεψε τα οχυρωματικά έργα του

Εξαμιλίου[…]»

Διπλωματικές ενέργειες:

 «Το 1424 επισκέφθηκε την Έφεσο και, για να καταστήσει γνωστή την εμπέδωση της

κυριαρχίας του, όρισε να γίνουν εκεί δεκτοί οι πρεσβευτές που του έστειλαν οι

υποτελείς του (Βλάχοι, Σέρβοι, Γενουάτες)»

Από την ιστορική αφήγηση του σχολικού βιβλίου [Κεφάλαιο 4, 7. Η άλωση της

Κωνσταντινούπολης, α. Αναζήτηση βοήθειας στη Δύση] μπορεί να αξιοποιηθεί η αναφορά:

 «Ο κίνδυνος άρχισε να αναβιώνει… εισέβαλαν στην Πελοπόννησο[…]»